Just Keep Following The Heartlines On Your Hand!

Better To Be Hated, Then Loved for Somethig Your Not.

Sommar i December?!

Publicerad 2012-12-05 03:33:02 i

Idag är det tisdag och den 4 december, det har idag varit 20 grader, mer eller midre-jag har svettats som en gris i min vinterjacka eftersom det är den ända jacka jag har kvar här...Så jag fick faktikst ta av den är jag gick från praktiken vid 1 men borde ha gjor det äve på morgonen.
 
Idag på praktiken höll jag i en grupp själv, jäkligt knaggligt för jag var inet riktigt beredd på att jag skule hålla i den HELT SJÄLV me tydligen så var det så...så jag fick tänka snabbt under en hel timme. Jag skulle även ha gjort en assessment på en klient men hon var inte där så jag fick gå hem utan att ha gjort det, det blev flyttat till torsdag-lite synd eftersom jag var så bra förberedd på det och laddad för det men det ska nog gå bra på torsdag också! Sen ska det in en summary av det hela också nästa vecka.
 
Idag har jag fått mina två case till min final practical exam-jag ska filmas än en gång, precis som för midterm examen. Är det någon som läser som vet vad jag kan göra fför ngt trevligt med en bipolär kvinna på 35år så tar jag tacksamt emot tips och ideér, med den andra klienten som är en 63årig kvinna som är förvirrad och har dålig organisation och minne ska jag bygga pepperkakshus med-fast med kartog för jag orkar inte klabba med pepparkaksdeg osv på riktigt. Hoppas verkligen jag får pepparkakshusdamen på tisdag när jag ska genomföra det men med min tur i spel så får jag nog den bipolära kvinnan som jag inet känner för alls-vi får inte veta vem vi har förrens vi kommer dit 5 in innan ochh drar en lapp med ett namn på...kul! Detta sker på tisdag den 11e kl 8 på kvällen.
 
Jag förbereder mig också för min final exam i den andra kursen-där jag tar hand om min dam, men det har inget med damen att göra, utan jag ska ha en presentation på 10min om datorträning för kognition. Wihooo vad jag hatar presentationer-och alldeles själv. För det första så måste jag göra en powerpoint-det var ju år och dagar sedan jag knåpade ihop en sån själv-har typ glömmt bort hur man gör...Presentationen sker Måndag den 18e kl halv 8 på morgonen-hinne rinet bli så värst nervös på morgonen iaf innan det är dags!!
 
I morgon har jag en grupp presentation, även det är en klient med bipolär diagnos men det är inet alls samma sittuation så jag ka inte använda speciellt mycket av dte i mitt egna fall.
 
Sen ska ni också veta att jag har min skriftliga final exam på ALLT jag lärt mig denna terminen den 19e, det lär ju bli intressant-jag undrar om jag kommer kunna ngt över huvud taget....Alla datum i fet stilt kan i ju komma ihåg för min skull och hålla en eller två tummar...mina betyg hänger ganska så mycket på hur jag presterar dessa dagar...
 
I vilket fall så har jag pluggat riktigt flitigt och duktigt de tre senaste dagarna och jag tycker det nästan är roligt också (skrev jag verkligen det??!) Det kan kanske vara för att jag ser ljuset i tunneln och kan räkna ner antal ord jag måste skriva i ett Word dokument (sammanlagt har jag skrivit mer dessa månader än ngn annan termin i skolan och jag är såååå glad för att jag köpte ny dator innan ja åkte-den har varit en god kompanjon!) och lektioner jag har kvar att gå på?! I vilket fall så tar jag vara på min motivation och diciplin!! Det ni-det är inta alla gånger det händer!
 
I helgen var det senior semi-formal tillställning här. Jag klädde upp mig i klänning ochh högklackat, dansade i 3 timmar och hade kul faktiskt!! Men högklackat alltså-det är verklige inget jag kan rekomendera för mig själv fler gånger-har fortf ont i fötterna och ryggen ska vi inet tala om vad ont det gjorde i lördags...uscha mig!! Men det var kul att vara uppklädd och känna sig lite fest-snygg!!
 
Nu är ddet snart läggdags för en hårt arbetande student som mig. I morgon är en ny dag med nya tankar att tänka-har börjat få ont i huvudet om dagarna, speciellt de dagar jag är på praktiken(tidagar och torsdagar) och jag börjar undra om det är för att jag funderar, tänker och analyserar konstant där eller om det är för att jag alltid har ett leende på läpparna där för att man ska vara positiv och glad mot alla OCH för att jag tycker det är roligt där, eller för att jag fakitkst behöver nya glasögon-ja det kan man spekulera i men lär nog aldrig få veta(jo kanske omd et rä glasögonen det hänger på)!
 
Live, laugh, love!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-12-05 22:32:55

Lycka till med allt de här sista veckorna, det fixar du säkert jättebra kram :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Denna gången jag bloggar har jag hamnat på andra sidan Atlanten i Ithaca, New York. Jag pluggar här min fjärde termin som Arbetsterapeutstudent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela