Just Keep Following The Heartlines On Your Hand!

Better To Be Hated, Then Loved for Somethig Your Not.

Vilken vecka!!

Publicerad 2012-11-15 22:00:18 i

I brist på ställe att skriva sånt som jag bör komma ihåg och med tanke på att ni vill veta vad jag gör om dagarna så kan jag ju skriva om min fantastiskt bra vecka jag har haft här!!
 
Veckan började med en sovmorgon i måndags, jag var inte speciellt effektiv med tanke på att jag kollade på tre avsnitt av Grey´s Anatomy istället för att plugga inna det var dags för föreläsning kl 1. Jag tror jag lärde mig något på föreläsningen och efter föreläsningen gick jag hem, pluggade, började leta artiklar till min finall exam. Jag ska prata om dator träning för kognition hos äldre i 15 minuter och ge mina klasskamrater ett fakta blad på 2 sidor. Ja det kan ju gå hur som helst och ja, det är individuellt. Skjut mig så nervös jag redan nu är för hur det ska gå. Men jag tänker att om jag börjar i tid, vet vad jag ska säga och förbereder mig ordentligt så ska det nog gå bra!
  På kvällen traskade jag iväg till mitt seminarium och ja, jag var en stjärna även där-bidrog med mycket ock tog på mig att komma på resultat till våra assessments instrument, alltså en big deal och en del jobb men man får ju bidra till gruppen!
  Sedan gick jag hem, och avslutad dagen med lite mer funderande på mitt Theory Case som lämnades in idag.
 
Tisdagen började med praktik på Challenge och jag var ju bäst, jobbade med en individ i work centrat med arbetsträning-det gick bra. Han har diagnosen selektiv mutism och använder alltså inga ord alls på jobbet eller i samhället-han pratar helt fritt i hemmet, han kominucerar i pricip inte alls om man inte ber honom visa tumme upp, tumme ner eller tumme i mitten för bra, dåligt, sådär eller ja, nej, kanske. Trotts att han säger ja i vissa sittuationer så behöver det inet betyda att han håller med eller tycker att det är bra eftersom han är en pleaser och inte vill göra någon arg/besviken/ledsen...Så man får använda sitt sjättesinne och sina bästa kreativa tankar för att komma på frågor som han kan svara ja, nej, kanske på. Ni kan försöka med varandra-be ngn vara helt tyst och se hur lätt det är at kommunicera med honom.
  Nog om det där, men han var iaf väldigt rolig att jobba med i tisdags-han skrattade så fort han kollad epå mig, börjar tro att jag ser konstig ut eller säger ngt konstigt!! Haha
  Efter att jag jobbat i workcentrat så var det dags för mig att utsättas för det värsta jag vet-eller visste-nämligen en semi strukturerad intervju med en klient som jag aldrig träffat innan. Jag fick veta att hon inte var så pratsam i förväg men oj, hon förvånade både mig och min handledare; hon pratade på och jag som i vanliga fall blir ställd i dessa formella sittuationer och aldrig kan komma på en vettig fråga för att få veta så mycket som möjligt av klienten gjorde riktigt bra ifrån mig. Min handledare berömde mig och jag kännde att jag ade gjort bra ifrån mig! Kul!
 
På tisdags kvällen efter föreläsningen åkte jag och mina roomies och handlade, efter det så pluggade jag i fem timmar i sträck-fattar ni vad duktigt av mig! Fick mycket gjort av mitt Theory Case och var väldigt nöjd över vad jag fick ner på pappret!
 
I onsdags skypade jag med Amanda på förmiddagen eftersom jag hade sovmorgon och inte föreläsning förrens kl 1. Föreläsningen som mer var labb gick bra. Vi håller för tillfället på med kognition och visula perception och vision. Intressant men flummigt så det är definitivt svårare än det fysiska som vi AT pysslar med men också roligt att lära sig teorierna bakom interventionerna som jag gör på min praktik eftersom det AT jobb som jag mestadels sysslar med på praktiken är inom kognition. Jag kom hem och skrev klart mitt Theory Case, jag brukar aldrig dock aldrig ha för mycket text på mina inlämningar men jag fick kämpa för att få ner all min text till 2 sidor-mellanrum?nej nej nej!!
 
Torsdag då då, dagen då jag skulle leda min första hela 1 timmes grupp. Spännande värre men accck så bra det gick. Vi spelade instrument idag och alla tre individer som var med tyckte det var kul och var engagerade vilket inte är det lättaste med de tre individerna! Jag fick även visa upp mina vissel kunskaper och piano talanger! Min handledare berömde mig än en gång! Ego boost javisst!
  Efter min grupp var det lunch och sedan dags för en grupp till, jag höll i hälften av gruppen för att de andra två ledarna var tvungna att gå på ett möte, jag klarade avv det också utan minsta problem! Däremot så kom olika danser, iternationella och nationella danser-fågeldansen är internationell, lixom YMCA och macarena. Däremot så är små grodorna och alla musikanter inte internationella och jag har fått i uppdrag att sätta ihop något och lära de danserna! Jag blev väldigt exalterad så nu ska jag komm apå hur jag sak lägga upp detta!!
  Till på köpet så måste jag bara säga att jag just idag känne rmig väldigt snygg, inte varje dag men när det händer så är det väldigt välkommet!!
  Min föreläsning idag på eftermiddag var förresten inställd så nu har jag haft en ledig eftermiddag och den har ängnats åt detta långa inlägg och te-drickande!!
 
I morgon ska jag få smaka Thanksgivig mat för första gången. Vi ställer nämligen till med Thanksgiving lunch där jag jobbar med min äldre dam. Jag hoppas de två timmarna går lätt och smidigt så att jag kan avsluta veckan bra också!!
 
Hoppas ni haft en lika framgångsrik vecka som jag har haft!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Denna gången jag bloggar har jag hamnat på andra sidan Atlanten i Ithaca, New York. Jag pluggar här min fjärde termin som Arbetsterapeutstudent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela