Just Keep Following The Heartlines On Your Hand!

Better To Be Hated, Then Loved for Somethig Your Not.

Field Work

Publicerad 2012-10-29 00:08:22 i

Veckan som har gått har varit annorlunda ska ni veta!
Hela veckan har jag varit på Challenge-där jag i vanliga fall är endast tis och tors fm, jag har inet haft några föreläsningar utan precis som VFU hemma så har jag varit på Challenge alla 5 dagar i veckan. Det har varit väldigt kul fakitkst, har fått en hel hets bild av vad de gör och hur deras dagar där ser ut-att bara vara där två förmiddagar i veckan ger inte en hel bild av verksamheten. I vilket fall så har även två från min klass varit där så i har alltså varit tre stycken studenter på en handledare. Eftersom jag har varit där innan och för en gångsskull kan och vet mer än mina klasskompisar så fick jag lite friare tyglar och även vara som en extra hjälp för min handeldare. Det var även roligt att få berömm för att jag har lärt mig så mycket under den tid jag varit där och att jag är mer bekväm i min roll när jag är där, hon tyckte jag hade gjort framsteg, vilke tjag tyckte var kul att höra!!
 
Jag har denna veckan fått vara med på fler grupper ute i sammhället-eller i the community, dels har jag varit på Finger Lake Fresh och paketerat salladshuvud, jag ahr varit på biblioteket och historie museet här i Ithaca, på YMCA och i en gympasal och spelat basket med en grupp och jag har även varit på Iron Kettle Farm. Iron Kettle Farm är en pumpfarm där de har en utställning med olika sagofigurer, nursery rimes och dylikt.
De hade även djur, såg ponnier och åsnor, ankor och getter, höns och kanniner-nästan som i Hembygdsparken men ack så mkt mer Amerikanskt!
Jag är minst lika excited som de i gruppen när vi är iväg på saker, jag tycker ju att det är super kul att få se vad som finns att se här och jag är glad att jag får följa med!!
 
I helgen var det halloween firande i min lght, alla var utklädda och hade lagt ner super mkt energi och tid på sin utklädnad! Kul!
 
Det är inte så bra att man inte har tv eller läser Amerikanska nyhets sidor-jag har nämligen inte hört speciellt mycket om stormen Sandy, däremot så vet jag att ni har gjort det..! Jag mår bra och vad jag förstår av det jag har läst så kommer vi få blåsigt och regnigt måndag till onsdag denna veckan. Vi kommer troligtvis inte få det värsta här utan vi är i utkanten av stormen och vi riskerar strömavbrott-men jag tror att vi kommer klara oss undan med lite regn-inet för att det är så kul att bli blöt när man ska gå till och från skolan men det är sånt man får ta!
 
Ikväll ska vi äta chilli och jag måste börja tänka på skolan igen-läsa lite kurslitteratur och komma på interventioner för min tant på fredag...jag tycker det är bättre med field work tror jag!!
 
Hoppas ni har det bra!
Pussokram!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-10-29 07:28:37

Tur att det inte är denna veckan vi ska sightseea i Washington mm, de flesta flyg till Washington och New York verkar vara inställda.
Ha det bra och ha koll på nyheterna.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Denna gången jag bloggar har jag hamnat på andra sidan Atlanten i Ithaca, New York. Jag pluggar här min fjärde termin som Arbetsterapeutstudent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela