Just Keep Following The Heartlines On Your Hand!

Better To Be Hated, Then Loved for Somethig Your Not.

Fars dag!

Publicerad 2012-11-12 02:34:25 i

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för detta långa uppehåll...jag har konstaterat många gånger denna helg att denna veckan har gått allt för fort och det blev extra klart när jag såg att det var en vecka sedan jag bloggade senast!
 
Men men idag är det Fars dag i Sverige och Veteeran Day här i USA-vi hyllar fädrar och soldater alltså, fint! Jag har hyllat mitt plugg eftersom jag endast har pluggat idag-gick även den lång promenad i det vackra vädret-ja idag ahr det varit 20 grader här i Ithaca, helt sjukt men jag klagar då rakt inte!! Jag promenerade i en av alla state parks häromkring-Buttermilk Falls State Park, den ligger 10 min gångväg från mig och det är i den jag har promenerat under min tid här och idag passade jag, lixom många andra på, att promenera där igen.
 
Och som ni vet(och som jag säkert har sägt innan) så är ju Ithaca känt för sina gorges(raviner tror jag det är på svenska) och Buttermilk Falls har en hel del gorges! Så såhär såg det ut idag och det är mycket fint och imponerande här vill jag lova!!
 
Som sagt, veckan har gått fort, jag har varit riktigt duktig alla dagar i veckan och pluggat efter föreläsningarna på dagen och jag är riktigt stolt över det. Ända fram till torsdag eftermiddag var jag inställd på att ha en inlämning av ett paper på tisdag men icke, när jag kom hem i torsdags och öppnade mailen så fick jag en glad överraskning-inlämningen är inte förrens på torsdag, så det gjorde ju helgen mycket roligare men jag har ändå fått en hel del gjort och eftersom jag inte skriver mina inlämningar förrens tidspressen är påtaglig i normala fall så är detta en överraskning även för mig att hälften redan är gjord!
 
Igår var jag på min första amerikanska fotbolls match, det var en upplevelse vill jag lova. Jag har fått höra att college studenterna går all in så att säga och eftersom matchen var kl 12 på dagen började folk dricka öl och all annan sprit de kunde få tag i redan kl 8, 9 på morgonen. Men jag vill lova er att det inte är något för mig och jag slog följe med vår tappra chafför som egentligen inet alls ville vara där men som ställde upp får sina kompisar. Vår tappra chafför var min roommate Aimeé!
Så jag var alltså tvungen att gå upp klockan halv 8 för att göra mig redo för en förfest kl 9 på morgonen, åka till Cortland, där matchen spelades, som är ungefär 40 min bort och sedan där spatsera runt bland alla parkerade bilar där folk hängde, drack öl och peppade för matchen. Tailtagging är detta kallat och är en tradition innan matcher här i Amerikat!
När alla var lagom fulla(ja herregud vad gammal jag känne r mig när jag än en gång konstaterar att ack ack ack stackars ungdommar...) så var det dags att gå till stadion och äntligen få se matchen. Själva matchen är inte ett stort event för College fotbollen eftersom Ithaca och Cortland är i lägsta divisionen men eftersom Ithaca och Cortland är rivalerna så var det ju som ett derby och matchen/eventet/happeningen är kallad Cortaca.
 
Såhär blev resultaten-men hörreni, Ithaca kämpade i 2 min med att få en touchdown från 2 yard, men lyckades inte på 4 försök (ja, jag försöker bara imponera på er med att jag faktikst har lärt mig reglerna...)
 
I alla fall, efter matchen och den långa dagen kom jag hem och rörde mig inte från soffan förrens det var läggdags 4 timmar senare.
 
Bara för att jag inte uppdaterat på så länge så ska ni få lite bilder från andra tillfälle också som jag inte uppdaterat om i bilder!
Här är klassrummet där jag har alla mina föreläsningar i! Grått och trist men stolar med bord fastsatta i de-precis som på film!
Här är min fina pumpa som ja gjorde till Halloween!
Här är mina roomies och några till uppklädda inför Halloween festen!
Jag var med en grupp från min praktik på en farm, ja det har jag berättat om-här är iaf några kreationer som jag såg. Harry Potter och hans vänner och Super Mario och hans bror Yogi eller vad jag han nu heter var bara några vi såg!
Jag hittade också hästar på farmen.Alltid lika glad för det men dessa såg mest misskötta ut och det luktade bondgård istället för häst-det var jag int elika glad över!! Haha
 
Sådär, ikväll har jag och Aimeé lagat tomat och spinat paj och det blev såååå gott. Nu måste jag dock skicka i en reflektion om fredagens session med min gammla dam, fast denna fredagen var min gammla dam inte där så då fick jag och en till i uppgift tt planera Thanksgiving middag till näsat fredag, denna kommande fredag alltså,. Det var intressant, jag vet ju inet ens vad man äter på Thanksgiving så jag lärde mig en hel del!!
 
Fun fact för idag är att det idag är 50 dagar kvar tills jag fyller 23. Oh herregud alltså och 50 dagar kvar till detta året är slut och 2013 tar vid. 2013 innebär också sista året för mig i skolbänken-DET är läskigt också!! Jag säger då det alltså vad livet går fort!!
Med de orden säger jag Heeeeeeejdåååå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Denna gången jag bloggar har jag hamnat på andra sidan Atlanten i Ithaca, New York. Jag pluggar här min fjärde termin som Arbetsterapeutstudent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela