Just Keep Following The Heartlines On Your Hand!

Better To Be Hated, Then Loved for Somethig Your Not.

Ithaca

Publicerad 2012-11-25 02:10:20 i

Nu äär vi tillbaka i Ithaca efter ungefär 150 körda mil i bil. och ett stopp i Bradford, ett vid Niagara Fallen och ett vid en outlet. I torsdags körde vi från Washington D.C. vid 10, hittade ut från staden efter mycket konsentration och en del virrande men tillslut var vi på rätt väg och ute ur stdaden. Vi körde på både stora och små vägar upp till Bradford där vi tog in på hotell över natten. Vi spenderade Thanksgiving kvällen  en hotell bar med varsen öl och god mat-jodmensåatte! Trafiken var btw inte alls farlig under tiden vi körde!
 
I fredags efter en natt på hotell körde vi i 3 h tills vi kom till Niagara Fallen där vi parkerade, kollade på fallen och kollade på en film om fallen. Vädret var inet alls speciellt bra, det var grått, regnigt och blåsigt till en början men sen klarnade det upp och blev blå himmel men ack så kallt jämfört med Washington där det var 15grader och sol alla dagar vi var där.
 
Vi körde från Niagara Fallen till en outlet i närheten, där gick vi loss och köpte jeans, skor och jag köpte två slätstickade jumprar till. Ja jag har tillsammans med mamma kommit fram till att modet här i Amerikat är slätstickade jumprar och jeans, alltså väldigt tråkigt men jag har lätt blivit smittad och det är det ända jag klär mig i nuförtiden tydligen...!
Från outleten körde vi he moch kom hem till Ithaca halv 12 igår kväll, till ett tomt hus(skönt!!) och somnade gott.
Idag körde vi till en annan outlet norr om Ithaca, gick loss även idag-mamma köpte jeans och jag köpte skinnstövlar som jag blev kär i och inte kunde låta bli att köpa!!
Mamma fick se vägar runt Ithaca och jag fick se vinterns första snö! Herreguuuuud vad kallt och jobbigt det kommer bli om det fortsätter såhär-men jag har ju min vinterjacka och mina vinterskor nu så nu kan jag inte längre klaga!!

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-11-26 15:04:29

åååh en Amanda panda!!! å snart kommer du hem :) Puss!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofia

Denna gången jag bloggar har jag hamnat på andra sidan Atlanten i Ithaca, New York. Jag pluggar här min fjärde termin som Arbetsterapeutstudent.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela